Sunday, May 18, 2008

Diabetes

Leer ek die siekte ken by die oom...
Dit is ook ouboet se siekte en was ook oupa Loutjie se siekte.
14jaar gelede toe my pad met die oom s'n kruis was dit vir my n vreemde siekte, n BANGMAAK siekte!

Besluit ek op so n bang dag dat ek eintlik bang is omdat ek niks weet van die siekte nie, en net daar begin ek kennis inwin oor hierdie siekte, want sien kennis is mag!
En so leer ek al die afgelope 13jaar elke dag iets nuuts oor die siekte;
Ek lees oor die siekte,
Ek vra oor die siekte,
Ek woon diabetes praaitjies by,
Ek luister na die siekte:
En steeds verstaan ek nog nie 'suikersiekte' heeltemal nie.

Die oom is tipe 1 diabeet; insulien afhangklik, en dit is n ernstiger vorm van diabetes.
Hy moet homself 2x per dag inspuit voor etes - hierdie inspuitings is lewensnoodsaaklik!, omdat sy liggaam geen insulien vervaardig nie.

Hierdie wondermiddel (insulien) is deur Dr Frederick Banting van Kanada ontdek, en word elke dag oor die wereld heen deur miljoene diabete gebruik.

WAT IS DIABETES?
Wanneer ek en jy eet, haal ons dunderm voedingstowwe uit die kos wat ons eet. Een van hierdie voedingstowwe is glukose. Glukose gee vir ons energie.
Insulien word vervaardig deur n spesiale klier naby die maag - die pankreas.
Insulien is n belangrike hormoon omdat dit help om die proses te reguleer waarmee ons liggaam kos afbreek, as energie gebruik en opberg.
By mense met diabetes vervaardig die pankreas te min of geen insulien nie. Die liggaam gebruik energie vir al sy funksies. Dus benodig ons liggame insulien!

Die oom moet daagliks sy bloedsuikervlak toets met n spesiale masjientjie, hy prik sy vinger en drup n druppel bloed op n toetsstokkie.
Normale bloedsuikervlak is tussen 4 en 8.
Die oom s'n al by 27 gedraai...

Die oom se dieet moet ook noukeurig dopgehou word. As iemand in die gesin diabetes het moet die helle gesin reg eet...
ONS ALMAL EET;
Minder vet;
Minder verwerkte koolhidrate;
Minder suiker;
Minder sout,
MAAR ONS MOET.... meer gereeld oefen!

As daar nie noukeurig na diabetes gekyk word nie hou dit inderdaad BAIE gevare en komplikasies in...
mense met diabetes is blootgestel aan verlaagde bloedsirkulasie; blindheid; hart en hartvatsiektes; nierversaking.
In uiterste gevalle kan tipe 1 diabetes lewensgevaarlik wees.
Dit is hoekom diabete altyd hulle bloedsuikervlakke so konstant moontlik moet hou!

Met hierdie kennis is suikersiekte nie meer vir my iets negatiefs nie...
Dit is wel iets waarvan ek daagliks bewus is...

No comments:

Post a Comment