Friday, March 28, 2008

Vrees-Vriend of Vyand

Ons ken mos maar almal hierdie groot meester: VREES.
Want ons is n geslag vervul met vrees.
Die omvang van mense se vrees is regtig asemrowend.
Volgens Psigoloe is daar slegs twee vrese by die mens aangebore; die vrees om te val en die vrees vir harde geluide.
Al die ander vrese is aangeleer.
Snaaks tog dat die gewone mens vir homself n ongelooflike voorraad vrese opgebou het.

In hierdie voorraad skuur vol vrese vind ons;
vrees vir die toekoms, vir die verlede, vir armoede, vir pyn, die dood en n duidend ander vrese...
Hoeveel mense is daar nie met n vrees vir die donker, vir water, vir geslote plekke, vir vrydag die dertiende...

Dit tref my wanneer ek die Nuwe Testament lees, hoe dikwels Christus gepraat het oor vrees.
Dikwels vermaan Hy ons om nie te vrees nie. Moenie bang wees nie of moenie vrees nie is deur die meester self gese;

Die waarheid van die saak is dat vrees n positiewe sowel as n negatiewe sy het. Sonder vrees sou nie een van ons in die moderne wereld kon oorleef nie. Ons sou die eerste dag op straat doodgery word.
Vrees is dus die natuurlike alarmstelsel van die menslike organisme.

In my eie lewe is daar n paar neurotiese vrese; ek is doodbang vir vreemde honde, en moenie eers van roltrappe praat nie; kyk n roltrap laat my vreemd optree.
Vir n neurotiese vrees is daar ongelukkig geen kits geneesmiddel nie...
Wil die oom mos elke keer as hy saam met my voor n roltrap beland vir my die suikerpilletjie van daar is niks om voor bang te wees voer, sonder enige sukses...
Het ek hierdie vrees ding nou al baie bedink...
en tot die slotsom gekom dat negentig persent van hierdie vrese n onnodige lewenslas is wat ons moet saamsleep...

Sommige mense hou vol dat jy vrees kan oorwin deur dit te erken...reken hulle nou dat erkenning die eerste stap tot oorwinning is...
Ander meen weer dat meeste vrese bloot selfsugtig is... dat die meeste mense se vrese saamhang met hulle eie gerief, gemak, besittings, gesondheid of sosiale status...

Shame die arme Paulus, hy het omtrent alles deurgemaak wat vrees by n mens kan opwek-
vervolging, steniging, gevangenis, uitwerping; en tog het hy vas bly staan in die woorde;-
Ek is tot alles in staat deur Hom wat my krag gee!

Ons leef in n wereld wat met vrees gevul is:
Dit is sy tragedie en sy kruis.
Laat ons die onnodige vrees verban uit ons harte en nie vir ons self n kruis bou nie!

No comments:

Post a Comment