Monday, March 31, 2008

Oom Patrick

Hierdie is nie my eie storie nie, dit is aan my vertel deur Leon Viljoen, ek plaas dit soos aan my vertel:

Sondagoggend vroeg stap ek, duim in die lug, straat af, soekend na n rygeleentheid om by my motorfiets op die plaas uit te kom.
Sondagoggend vroeg lewer egter net minibusse, taxis en fris boerseuns, met kortgeskeerde hare op, wat stip voor hulle uitstaar en nie bereid is om wit mans van gevorderde leeftyd langs ons bedreigde land se paaie op te laai nie.

'Enter' n wit Jetta met voorwiele wat met mekaar speel soos twee klein hondjies. hulle wikkel rond en die hele karretjie vibreer. Stop langs my. Die deurhandvatsel aan die linkerkant ontbreek. Die passasiersvenster word afgerol. 'Where too?' kom n diep basstem van erens uit die motor. Voor ek kan antwoord word die deur van binne oopgemaak ek word genooi om saam te ry. ek spring. die venster rattel toe ek die deur toemaak.
'I am Patrick' se n grys ou swart oom.

Met die voorstelling kom oom Patrick agter ek is Afrikaans en die gesprek gaan voort in Afrikaans. Ons ry voort met oom Patrick se wikkelwaentjie rustig, sonder pretensies, sonder
vrees vir iets.
Ek vertel vir oom Patrick van die 'Skorroskorro' wat ek gekoop het om mee te ry en dat ek besig is om die ou monster te probeer reg maak.
Hier help oom Patrick my reg. 'God het vir jou die kar gegee, dus kan dit nie n 'skorroskorro' wees nie. Dankie oom. Maar mens gesels ons lekker. Nou kom oom Patrick agter ek kom van Natal af en die gesprek gaan voort in Zulu.
Oom Patrick is sewe tale magtig. oom Patrick se stem beindruk, so rustig, so diep so kalmerend.

Ek begin droom van die gesprek. Verbeel ek my of moet God se stem so diep bas wees. Moet God ook so baie tale kan besing om met sy kinders te kan praat?
Is hierdie vrede van rustigheid, wat ek in hierdie kar ervaar ook van God?

Voor ek mooi besef, stop oom Patrick voor die hek van die plaas. Hier is ons se hy.
Ons groet. Die Jetta verdwyn in die verte, al wikkelend. Ek stap aan...

Skielik tref dit my! Ek het nooit vir oom Patrick gese waarheen ek oppad was nie. Hoe kon hy weet waar om my af te laai?

Wie het my opgelaai, wie het my hierdie geleentheid gegee?
Oom Patrick of God?
God of oom Patrick?

No comments:

Post a Comment