Wednesday, January 2, 2008

Januarie

n Moeike maandvir my, altyd soos n nuwe skoen wat druk. Ek kom net nie lekker oor die weg met hom nie. Dit gaan knyp-knyp hinke-pink deur die eerste weke, en ek wonder hoe ek ooit daaraan gewoond gaan raak.
Want Januarie is nie n skoen wat jy kan omruil of agter in jou kas kan bere nie.
Jy kan nie anders nie, jy moet daarmee loop!
Maar daar is troos, met genoeg volharding, is die skoen so teen die Paasvakansie uitgetrap...

Die eerste knyp van die nuwe jaar is altyd vir my die veranderde jaartal. Daar is altyd vir my iets onafwendbaar in die nuwe jaartal, iets meedoenloos. En dwarsdeur Januarie skryf ek hom met teensin bo aan alles! Ek sukkel om my los te maak van die ou jaartal.
Ek is nou maar so: ek neem swaar afskeid:
Ek het so swaar afgesien van ons ou motor waarmee ons lank en ver gery het, van my ou bed waarop ek jare lank geslaap het.
Ek kan nie dadelik gulhartig wees teenoor hulle plaasvervangers nie.
Daarom is ek half wrewelrig vir Januariemaand, ek bly bewus van die jaar wat verby is.

Nog iets wat my intog in die nuwe jaar belemmer is die las van goeie voornemens waarmee ek myself jaar na jaar belas. Die besef dat ek n nuwe jaar betree, dat nog n jaar van my lewe om is, dwing my altyd om myself in oenskou te neem en dan n ambisieuse poging aan te wend om myself te verbeter.
Onnodig om te se dat ek hierdie nuwejaarsbesluite nooit kan uitvoer nie en dit ondermyn my lewensmoed keer op keer.
Een troos darem: volgens Pascal is die mens n swakke riet!

Hierdie jaar het ek doelbewus die nuwejaarsbesluit ding anders benader...
Vanjaar het ek vir my n lysie van sulke lekker om te doen besluite neersgeskryf...

Ek het besluit om heel eerste in hierdie nuwe jaar vir my n nuwe rooi rok te koop... tot salwing van my gemoed en tot heil van my gees!
Die rok MOET ROOI wees, rooi soos n kafferboom blom, met sulke fyn goue spatseltjies in, soos op die buitekant van n aarbei.
Dit moenie n duursame of dienlike rok wees nie, maar dit moet n mooi rok wees. Dit moet n baie wye rok wees, en dit moet n halslyn he wat n mens se asem wegslaan!
So n rooi rok sal my moed gee vir al die deure wat in die loop van die jaar gaan klap.
Ek sal geen slaap verloor oor al die dae wat ek ouer word nie, geen skuldgevoel oor n enkele kilogram wat ek swaarder weeg nie.
As ek so n rooi rok het sal ek die jare uitlag en soos in my jeug die sterre tegemoet dans!
Ek en my rooi rok...

No comments:

Post a Comment